Hvordan statistikk beregnes

Hvorfor rapportere?

I Fotobaren legger vi vekt på sporbarhet, og tydelig ROI for våre kunder som jobber med markedsføring. Ofte er det vanskelig å se for seg hvor bredt en interaktiv kampanje eller aktivering gjennomført av oss har nådd. Det var god kok, deltagerene på ditt arrangement hadde høy bruksrate, det var høy trivsel.
Men hvor bredt nådde vi? Hvilken kanaler fikk flest interaksjoner? Osv.

Interaktivt og tilkoblet

Våre interaktive løsninger tillater en rekke funksjonalitet for incentivering, distribuering og måling av effekten mot sosiale medier og digital fildistribusjon.

Alle våre produkter lagrer media i nettskyen. Dermed kan vi sende brukerene linker, istedenfor filer. Dette gir oss mye mer kontroll og oversikt over hvem og hvordan brukerene konsumerer, deler og lagrer sine mediefiler.

Hva vi sporer

Antall unike sidevisninger
Følgerantall som hentes ved delinger fra vår platform
Følgerantall som hentes ved delinger fra vår platform
Epost send/åpning

Brukerdemografi og lokasjon

Klikksporing av lenker på siden

La oss bryte post-event rapporten ned i noen enkle forklaringer for hvert datafelt.

28

 Aktive timer

Hvor lenge aktiveringen pågikk.

30540

Målbar rekkevidde

Er rekkevidden vi når ut til gjennom kanaler som instagram, facebook og twitter. Denne dataen er akkumulert total antall følgere av de som har delt direkte fra vår delestasjon. Det er mulig å anta at 1/3 av disse har sett et innlegget ut ifra statistikk fra PEW.

3612

 Utskrifter

Vi innhenter ikke nøyaktig data men antar at det lages i snitt 3 kopier på hver økt.

2408

Bilder tatt

1866

 Delinger

Tallet på hvor mange av bildene ble delt fra våre delingsstasjoner samt bilder delt i etterkant via eventets mikronettside.

3034

 Sidevisninger

Hvor mange ganger arrangementets bilder er blitt sett på eventets mikronettside.

1499 mailer delt

Antall bilder som ble delt på e-post fra delingsstasjonene

81 bilder delt

Brukere som logget seg inn på delingsstasjonene og delte

114 bilder delt

Brukere som logget seg inn på delingsstasjonene og delte