MerkevarebyggingTips

Bli fengslende god på engasjement

By juni 30, 2016 No Comments

En smart reklame vil kunne få en tilfeldig forbipasserende til å stoppe opp å tenke litt, men en engasjerende opplevelse vil forankre merkevarebudskapet ditt for evig!

Oppleves du som annerledes?

I dag kan vi trygt anslå at hver og en av dine potensielle kunder konstant blir bombardert av reklame, noe som gjør en merkevarers synlighet til en større utfordring enn noensinne.

Merker må finne nye måter å bane seg vei gjennom et mettet landskap – mange oppdager at å fange oppmerksomheten til en stadig distrahert befolkning krever å ta et steg bort fra spammete e-nyhetsbrev, bannerannonser og automatiserte SoMe innlegg. De invitere heller kunder til å oppleve noe ekte.

Fra lansering av den nye Simpsons filmen til Zappos sin innovative tilnærming, til det å gjøre en ellers travel reisedag på flyplassen til en gledesfylt erfaring —opplevelser som engasjerer og inkluderer gjestene, kundene, og de ansatte, er kommet for å bli ifølge Advertising Age. 

En god opplevelse er noe personlig for folk, og skaper derfor entusiasme og gode følelser som forbindes med din merkevare. Våre fotopplevelser appelerer til menneskers grunnleggende ønske om å ha det gøy og dele positive erfaringer med venner og familie. Det å gi folk denne enkle plattformen for slike opplevelser er en sikker måte å øke ikke bare din merkevarens synlighet, men også troverdighet.

Å være vert for slike øremerkede arrangementer som dette er også en fin måte å få fart på toveis kommunikasjonen mellom deg og din målgruppe, slik at du kan skape en snøballeffekt som fører til enda mer effektiv kommunikasjon.

La oss se nærmere på dette

Strekk din rekkevidde

Fotobarens særegne og banebrytende tilnærming til engasjerende markedsføring drar publikum ut av dagens reklamekaos. Opplevelsen forbindes til din merkevare.

På Elle-festen 2016 fikk gjestene komme i nærkontakt med Glossybox – Leverandør av gode opplevelser innen sminke og velvære. Gjestene koste seg foran kamera og sto i kø for å bli fotografert.

En morsom aktivitet sammen med venner, samtidig som de syntes at bildene så bra ut, gjorde at de selv la ut bildene på sosiale medier på eget initiativ. Dette resulterte i en rekkevidde på over 820,000 på Instagram. Det ble en ekstremt god investering i merkevaresynlighet.

820000

 …han ringte meg igjen og igjen og ga seg ikke tross det at jeg sa jeg overhodet ikke var interessert!

Engasjerende markedsføring er det motsatte av masete og påtrengende reklame. Det gir en ekstra verdi for mottakeren. Det engasjerer et publikum som ikke bare frivillig, men etter eget ønske og initiativ eksponerer seg selv for din merkevare.

Tradisjonell markedsføring har et høyt volum og lav treffprosent. Det kan fort forsvinner i mengden. En langt mer effektiv tilnærming vil være å treffe de som ikke bare er åpne for å bli truffet, men ønsker å bli det. Folk flest ønsker ikke konstant mas, selv fra deres beste venn, for ikke å snakke om et firma, ifølge MediaPost sine uttalelser.

Et bilde taler mer en 1000 ord.

Vi mener at alle ledd i kommunikasjonsprosessen bør være gjennomsyret av kvalitet. Fra første kontakt med din merkevare til konvertering til salg, inntrykk, deling eller snakkis/WOF (Word of Mouth). Vi jobber kreativt med konsepter for å gi WOW-faktor i hvert bilde. Vi motiveres av kommentarer fra kunder og gjester som sier «Så bra jeg ser ut!» og «Hva er det dere gjør med bildene så de blir så gode?!». Men hvordan konverterer man et arrangement til målbar data som kan bekrefte positiv innflytelse og spredning av merkevare?

Tallet til venstre er hentet fra Elle-festen, og er antallet likes som var akkumulert på et utvalg av sporbare offentlige bilder som gjestene selv la ut på Instagram fra sponsoren Glossybox sin fotobar.

9800
likes

Innhold som ambassadør

Ikke alle vil kunne delta på arrangementet. Derfor er det viktig å genererer overbevisende og iøynefallende innhold fra eventet. Dette kan brukes som innhold på nettsiden, sosiale medier og så videre senere. Det vil da fortsetter å tilegne merkevaren verdi etter selve opplevelsen. I lys av dette følger det at kvaliteten på innholdet man produserer er minst like viktig som selve arrangementet.